dinsdag 20 november 2012

Woensdagavond, busjesavond

Heerlijk gewandeld!
Klein LED-lampje mee tijdens de avondwandeling zodat ik zichtbaar ben in het donker.
Ik loop namelijk langs de weilanden en daar is hoegenaamd geen straatverlichting.

Terugkomend in de wijk, ruik ik de dieselstank van de rondrijdende busjes al.
Het is namelijk dinsdagavond. En dan mogen de mensen het grofvuil aan de straat zetten.
Meerdere, vaak heel oude busjes, draaien hun rondjes door de wijk. Sommige komen uit Oost-Europese landen maar niet allemaal. Af en toe stapt er iemand uit om een berg grof vuil overhoop te halen om te zien of er iets van zijn gading bij zit.

Vreemd denk ik dan. Weegt de prijs van de diesel op tegen die oude koekenpan die er tussen ligt?
Of heeft een stoel met kapotte zitting toch meer waarde dan ik denk.

Worden deze mensen niet "morgensterren" genoemd? Zoiets staat mij vaag bij...
Toch een teken van armoede als je op die manier iets bij moet verdienen.

Geen opmerkingen: