zaterdag 17 november 2012

Voer voor psychologen

Weet u wat er aan de hand is met de kinderen van nu?
Ze zijn volledig de weg kwijt!
Ze zijn ongeremd in vrijwel alles. Ze zeggen alles maar, willen van alles hebben, doen wat ze willen doen, gedragen zich onbehouwen en worden nauwelijks bijgestuurd.
Psychologen "helpen" nog een beetje extra door deze kinderen te labelen met allerhande diskwalificaties. PDDNOS (hoop dat ik het goed spel), dyslexie, dyscalculie etc.

Het lijkt er verdacht veel op dat de beroepsgroep van psychologen elkaar aardig aan wat werk helpt. Al deze kinderen krijgen min of meer betaalde hulp aangeboden.
Er zit een leerling in één van mijn klassen (ja, ik geef les) die een stuk of vier diskwalificaties heeft.
Van HAVO-niveau in rap tempo afgedaald naar VMBO-kader.
Volgens "kenners" mankeert de leerling van alles. Volgens mij heeft hij slechts wat extra "lessen" nodig in structuur en discipline!

Hoe lang duurt het nog tot het hier en daar begint door te dringen dat we het met zijn allen flink fout doen.
Zal ik de ommekeer nog meemaken?


Geen opmerkingen: