woensdag 14 november 2012

Wegwerpmaatschappij

Loop ik vanmiddag in het vriendelijke najaarszonnetje, zie ik een fietsend, in dit geval donker gekleurd persoon, een net geledigd blikje met een grote boog in het gras gooien.
Leg het daar maar neer joh...
Je weet waarschijnlijk niet beter dan dat dat daar thuis hoort toch?
En het is ook zó ongemakkelijk hè, zo´n blikje even bij je houden. Tenslotte is het nog wel zo´n 100 meter verderop! voordat het volgende afvalbakje aan een paal bereikt wordt.
Tenzij het gesloopt is, of verbrand.

Straks komt het oudejaars vuurwerk er weer aan. Zeg maar een ellende-periode van een week of drie.
Drie weken overlast door knallen en vuurpijlen waar helemaal niemand (inclusief het dierenrijk) behoefte aan heeft behalve een bepaalde groep "mensen" in onze samenleving.
Dan ligt er toch een enorme hoop troep op straat en stoep! En niemand van deze vuurwerkaanstekers die zijn eigen resten van het knalfestijn even opruimt.
Nee, zelfs weken later moet ik mijn schoenzolen nog inspecteren of er geen rode kleur afgevende resten knalpapier aan kleven voordat ik mijn huis betreed.

Dat dit nog doorgang kan vinden in Nederland. Misschien zijn wij Nederlanders wel helemaal niet zo geweldig als we denken...


Geen opmerkingen: