woensdag 14 november 2012

Gespuug

Ik word wat ouder. Dan kan je wat minder velen.

Dat gespuug op straat bijvoorbeeld. Je hoort iemand (vaak een jongere) achter je rochelen. Dan weet je al dat er straks een fluim de mond verlaat (hopelijk voor hem niet in de wang van zijn capuchon) en ergens in jouw nabijheid de straatstenen treft.
Hè, smerig toch...brrr.
Dezelfde jongere doet dat na korte tijd gewoon nog een keer. Als een soort van ritueel. "Kijk, hier ben ik, ik rochel en fluim mijn omgeving helemaal vol".

Vroeger deden jongeren dat nauwelijks. Is dat komen overwaaien uit andere culturen? Is dat zo´n meenemertje van over de grens?

Ach, ik ga wel wandelen waar jongeren nauwelijks te vinden zijn. Daar waar het groen is en koeien grazen. De "fluimen" van die beesten storen mij niet...

Geen opmerkingen: