woensdag 13 februari 2013

Huurverhoging


Krankzinnig!

Hoe komt het idee in iemand op om de huur zó schandalig te verhogen!
En waarom precies?
Volgens mij is dat niét uit te leggen aan de huurder!

Om de woningmarkt op gang te helpen?
Aan mijn hoela!

Daar heeft de huurder écht niets mee te maken!
Die huurt al jaren, betaalt trouw zijn huurverhogingen en dénkt er niet over om te gaan kopen. Nooit gewild en nooit gekund.

Maar nee, wij, de heren politici, zullen de huurders eens even flink aanpakken!
Wij gaan ze helemaal uitkleden in een paar jaar tijd. Dan kunnen ze de huur helemaal niet meer opbrengen en dan moeten ze hun huis wel uit!

Waar naar toe? Tja, dat zien mijn politieke opvolgers dan wel weer. Ik, die nu verantwoordelijk ben, zit daar niet mee. Ik heb dan waarschijnlijk al weer twee of drie commissariaten waar ik met een beetje toezicht houden (alsof ik dat zou kunnen...) vele tonnen per jaar verdien.

Laat die huizenprijzen nou gewoon rustig nog een paar jaar zakken! Dan komt die woningmarkt vanzelf wel weer op gang. Het is maar een ideetje hoor....

Geen opmerkingen: